Partnersessies

Aan tafel met Jan Kraaijeveld van Slimstock en Leo van Ulden van Atag

12 oktober 2023 van 15.05 tot 15.25 uur

Jan Kraaijeveld

Business Development Manager bij Slimstock

Leo van Ulden

Supply Chain Manager bij ATAG

“Het benadrukken van ons S&OP (Sales & Operations Planning) verhaal is van groot belang, aangezien we hier al zo'n tien jaar actief mee bezig zijn. Gedurende die tijd hebben we zelfs een speciale tool ontwikkeld om diepgaandere inzichten te verkrijgen. Echter, moeten we wel erkennen dat dit een zeer arbeidsintensief proces is geweest.

Nu, met de implementatie van de nieuwe module van Slim4, kunnen we snellere en efficiëntere discussies voeren en gewenste acties ondernemen op basis van uitzonderingen. Dit geeft ons een aanzienlijk beter inzicht in onze operationele processen. Het doel is om onze tijd beter te benutten en meer aandacht te kunnen schenken aan de belangrijkste uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd.”

Mark Hoppenbrouwers van Rituals en Robert Velu van Jobe Sports

12 oktober 2023 van 15.25 tot 16.05 uur

Mark Hoppenbrouwers

Supply Chain Director bij Rituals

Robert Velu

Supply Chain Director bij Jobe Sports International

Rituals is een snelgroeiend internationaal merk dat bekend staat om zijn betaalbare luxe home & body producten. Ze hebben meer dan 1000 winkels in 35+ landen, inclusief 3000 shop-in-shops. Rituals is toegewijd aan duurzaamheid en heeft het B-Corp certificaat behaald. Ze streven naar 'Netzero' in 2023. Een belangrijk deel van hun strategie is productinnovatie met een focus op milieuvriendelijke verpakkingen en ingrediënten.

De supply chain van Rituals staat voor uitdagingen zoals complexe in- en uitfaseringen die een geïntegreerd S&OP-proces vereisen. Nieuwe productintroducties creëren piekmomenten in de logistiek, waarbij nauwkeurige coördinatie van inslag, opslag en uitslag essentieel is. Samenwerking met groothandelsklanten is cruciaal voor een soepel orderplan. Prijsstijgingen in verpakkingen, transport en arbeid verhogen de supply chain-kosten, wat de zoektocht naar efficiëntie en kostenbesparingen verscherpt. Tegelijkertijd richt Rituals zich op het behouden van getalenteerd personeel met compensatie, voordelen en investeringen in training via hun eigen Supply Chain Academy.

Jobe Sports International is al bijna 50 jaar een internationaal merk met een focus op productinnovatie, allemaal onder de leus "getting people on the water." Hun drijfveer is om producten te ontwikkelen die het plezier op het water vergroten. Dit gaat hand in hand met voortdurende verbetering en lancering van nieuwe producten. Dat vereist een uitzonderlijk aanpassingsvermogen in hun supply chain.

Met hoofdkantoren in Nederland en magazijnoperaties in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, produceert Jobe bijna al hun producten in het Verre Oosten. De complexiteit van hun supply chain wordt vergroot door factoren zoals lange levertijden uit het Verre Oosten, onvoorspelbare transportkosten en tijden, seizoensafhankelijkheid en de opkomst van elektrisch aangedreven waterspeelgoed. Bovendien is er concurrentiedruk en zijn er uitdagingen met betrekking tot voorraadbeheer en afzetvoorspellingen. Het vermogen om snel te reageren op deze diverse uitdagingen is cruciaal voor het succes van Jobe Sports International.

Mark en Robert bespreken aan tafel hoe zij met hun supply chain anticiperen op de hoge productinnovatie van hun bedrijf om zo een concurrentievoordeel te bereiken.

Aan tafel met René Buck van BCI Global

12 oktober 2023 van 16.05 tot 16.25 uur

René Buck

CEO van BCI Global

Supply chain adviesbureau BCI Global en Supply Chain Media hebben 143 supply chain executives van productiebedrijven in Europa en Noord-Amerika gevraagd naar hun inzichten over de onderwerpen decentralisatie en decarbonisatie van supply chains.

 Tijdens de SCM Talkshow bespreekt René Buck, CEO van BCI Global, aan tafel de resultaten van dit onderzoek:

  • Decentralisatie
    48% van de deelnemende bedrijven heeft de productie in de afgelopen 3 jaar al gedecentraliseerd. En nog eens 31% zal dit in de komende 3 jaar doen. Gecentraliseerde distributienetwerken in Europa en de VS worden volgens de deelnemende leiders minder populair.
  • Decarbonisatie
    88% van de respondenten decarboniseert hun supply chains vanwege hun eigen strategische doelstellingen, en 46% wordt gedreven door naleving van regelgeving en klanteisen.

Véronique Sonsma van Intersteel

12 oktober 2023 van 16.25 tot 16.55 uur

Véronique Sonsma

Director of Operations Intersteel

Met meer dan 100 jaar ervaring is Intersteel een toonaangevende leverancier en expert op het gebied van deurbeslag. De kernwaarden veiligheid, kwaliteit en design staan hoog in het vaandel en dragen we bij ieder product uit. We selecteren enkel de beste materialen en produceren vakkundig om aan hoge eisen te voldoen. De verkoop van deurbeslag startte in 1902 in Nederland, maar is inmiddels uitgegroeid naar 33 landen wereldwijd. Het aandeel in export bedraagt maar liefst 35% en blijft toenemen. Naast verkoopactiviteiten in het buitenland, heeft Intersteel ook zusterondernemingen in Europa. Ieder bedrijf heeft haar eigen bijdrage en zijn samengevoegd onder de Intersteel Group.

Onze innovatie omvat producten, zoals onze prijswinnende deurkruk, en procesoptimalisatie met behulp van datascience-modellen voor forecasting. We bevorderen samenwerking in de gehele keten, wat weliswaar niet innovatief is in veel sectoren, maar wel in de onze. Daarnaast streven we naar partnerschappen met startups, waarbij we niet alleen van hun diensten profiteren, maar ook actief meedenken over de toekomst, zoals we hebben gedaan met Goodshipping en Responsibly.

Véronique Sonsma bespreekt hoe ze met Intersteel niet alleen diensten inzet van start-ups, maar streeft naar partnerships voor in de toekomst.